Decision Management for Claims

A SPSS Decision Management for Claims valós idejű kárigény scoring megoldást nyújt biztosító cégeknek. Megvizsgálja, hogy a bejelentett kárigények jogosak-e, majd minősíti azokat sürgős jóváhagyásra, potenciálisan hamis kárigényként kivizsgálásra, illetve köztes esetben további vizsgálatra, fejlesztve ez által a produktivitását és a pontosságát a teljes kárigény-kezelő rendszernek.

A Decision Management for Claims használatával a biztosítók képesek lesznek:

  • A jogos igények gyors jóváhagyására, még nagyon nagy kárigény mennyiség mellett is
  • Összegyűjteni az alapvető kárigény információkat automatikusan generált, intelligens kérdésekkel
  • Megérteni miért lettek megjelölve a gyanús kárigények, így a felülvizsgálat során tudni fogja, mely területekre fókuszáljon az aktuális kárigényekkel kapcsolatban, és mit keressen amikor a jövőben felülvizsgálja a kárigényeket
  • Kinyerni a kritikus információkat a szabad szöveges jegyzetekből és más szöveges kárigény információforrásokból és kombinálni azokat a hagyományos kárigény adatokkal (SPSS Text Analytics használatával)
  • Automatikusan felismerni a visszaélések új fajtáit elemzésekkel, amelyek "tanulnak" az eddigi kárigény bírálati adatokból
  • Integrálni a fenti funkciókat a meglévő kárigény kezelő rendszerekkel, költséges testreszabási munka és hosszadalmas implementáció nélkül

Az SPSS Decision Management for Claims szorosan integrálható a már meglévő kárigénykezelő rendszerekhez, illetve annak működésének minden lépéséhez. Más megoldásokkal ellentétben  folyamatosan scoring-olja az adatokat az első kárbejelentéstől a kiegyenlítésig.

A biztosítási csalások felderítése fontos része a kárigény kezelési folyamat optimalizálásának. Amikor egy kárigény beérkezett az SPSS Decision Management for Claims először üzleti szabályokat alkalmaz, hogy meghatározza annak a csalási valószínűségét. Például, ha egy kiterjedt kárigény múlttal rendelkező ügyfél nemrégiben bővítette a biztosítási fedezetét, majd betelefonál, hogy kárt jelentsen be az új fedezetre, akkor a rendszer speciális kivizsgálásra fogja azt küldeni (Special Investigation Unit, röviden SIU).

Összességében tehát az SPSS Decision Management for Claims gyorsan kiegyenlíti az alacsony kockázatú kárigényeket, és a gyanúsakat megjelöli további vizsgálatra. Ez azt jelenti, hogy a legjobb ügyfelek gyors ügyintézéssel lesznek díjazva, és a kárbecslők az idejüket biztosan a gyanús kárigények felülvizsgálatára fordíthatják. Ennek eredménye az ügyfelek bizalmának és elégedettségének nagyfokú növekedése.

Hogyan működik a Decision Management for Claims?

A rendszer jelentős előnye, hogy a már meglévő és alkalmazásban lévő üzleti szabályokat hatékonyan kombinálja a statisztikai intelligens előrejelző modellekkel, majd ezeket együttesen alkalmazza a kárigény score-ok előállításhoz, valamint az optimális kárigény kiszolgálási út meghatározásához.

Az SPSS Decision Management for Claims üzleti szabályok alkalmazásával kezdi az értékelést, ezzel alapozva meg a kárigény folyamat optimalizálását és a gyanús kárigények korai kiszűrését. Az üzleti szabályok olyan mintázatok, amelyek az ügyfelekről meglévő ismereteket, az ügyfél viselkedését, biztosításokat és a kárigényeket reprezentálják. A biztosító társaság szakértői, kárnyomozói és kárbecslői tapasztalataira alapozva felépíthető egy intelligens szabályrendszer, mely minden újonnan beérkező kárigényre alkalmazásra kerül. Mivel a  kárigény score valós időben áll elő, az ügynökök útmutatást kapnak az ügyfelekkel való megfelelő interakcióhoz a kárigény kezelés során, és automatikusan el lesznek látva "okos kérdésekkel"  további információk kiderítéséhez.

Néhány példa üzleti szabályokra, amelyek gyanús kárigényeket szűrnek ki:

  • Rövid biztosítási időszak a kárérték keletkezését megelőzően
  • Szokatlanul hosszú időtartam a kárérték keletkezése és a bejelentés között
  • A biztosítási fedezet közelmúltbeli jelentős bővítése
  • A biztosítás közelmúltbeli csökkentése kikövetkeztethetően egy fajta káreseményre
  • Szokatlan számú kis sérülés egy járművön

Prediktív modellekkel javítható a gyanús kárbejelentések azonosítása

Az üzleti szabályok még hatékonyabbak amikor prediktív modellekkel együtt alkalmazzák őket.

SPSS Decision Management for Claims prediktív modellek alkalmazásával szélesebb betekintést tesz lehetővé az addig csak üzleti szabályokkal feltárt rejtett kapcsolatokba, gyanús mintázatokba, és új, felülvizsgálandó kárbejelentéseket azonosít.

Az SPSS elsődleges prediktív analitikai eszköze az SPSS Modeler adatbányászati szoftver, amely önmagában is alkalmazható számos üzleti probléma elemzésére, valamint az általa készített prediktív modellek közvetlenül integrálhatók az SPSS Deployment termékcsalád mindegyikébe, többek között a Decision Management for Claims-be is. Az eszköz a Modeler modelljeit a belső szakértői modellekkel egyenrangúan alkalmazza.

A prediktív modellezés az adatok megértésének, az adatokból való értékteremtésnek eszköze, a modellek következetes módosításával, újabb adatokkal való frissítésével a szervezet számára folyamatosan hasznot hoz. A prediktív modellezési technika bizonyítottan:

  • javíthatja az üzleti szabályokban esetenként megtalálható egyoldalúságot
  • csökkentheti a fals pozitív előrejelzést, növeli a helyes előrejelzés arányát
  • a kárbejelentések között új csalási formákat találhat, melyeket korábban nem vizsgáltak
  • új csalási trendeket fedezhet fel.

Mikor a prediktív modellekkel új jellemzőket, új vagy módosított üzleti szabályokat tárunk fel, az eredményeket először elemezzük, majd interpretáljuk. Miután a kutatók, az elemzői csoport megvizsgálta a modellek megbízhatóságát, akkor a modelleket már alkalmazhatjuk, így sokkal hatékonyabbá tehetjük a kárigények scoringját.

Annak érdekében, hogy a Decision Management for Claims-szel a lehető legjobb eredményt érjük el, az SPSS kifejlesztett egy felülvizsgáló mechanizmust, mellyel az üzleti szabályok értékeléséből és a prediktív modellek eredményéből áll össze a végső eredmény. Ez a mechanizmus betekintést ad, hogy hogyan finomíthatók az üzleti szabályok a prediktív modellek segítségével, lehetővé teszi a kárnyomozók és a kárbecslők számára, hogy tanuljanak ezekből az eredményekből, és folyamatosan növeljék tudásukat.

Az SPSS Decision Management for Claims előnyei összefoglalóan

A Decision Management for Claims megoldás egyedülállóan képes segíteni a szervezetet, hogy javítsa az egész kárigény-kezelési folyamatot, mind ma mind pedig a jövőben. Az SPSS Decision Management for Claims eltér minden más megoldásoktól, mert:

  • Az adott biztosító üzleti szabályain, előrejelző elemzésein alapul
  • Értékeli és elemzi az adatokat a teljes kárigény-kezelési folyamat során - így nincs szükség plusz adatmozgatásra
  • Valós időben integrálódik a kárigény-kezelési rendszerbe
  • Lehetővé teszi a felhasználók számára kockázatprofilok kialakítását és analitikus modellek, folyamatok futtatását egyéb IT vagy programozási szükséglet nélkül
  • Nyílt, standard-based architektúrát alkalmaz, integrálható a meglévő kárigény-kezelési megoldáshoz vagy más üzleti alkalmazáshoz, folyamathoz
  • Mind felügyelt mind nem felügyelt modellezési technikákat is alkalmaz, lehetővé téve így új csalási formák azonosítását
  • Lehetővé teszi a biztosítási káreset kivizsgálók számára a dinamikus, célirányos kérdezést

Szeretne többet tudni? Kérdése van? Keressen minket azonnali kapcsolatfelvételt biztosító űrlapunkon, és mi 1 munkanapon belül válaszolunk! Kattintson ide és kérdezzen!