Data science a piackutatás területén

Szeptember 26-án, kedden 16 órakor folytatódott a „Ha nagy leszek data scientist leszek! De hol?!” meetup sorozatunk, ahol ezúttal kifejezetten a piackutatás területén zajló adatelemzési gyakorlatokba tekinthettünk be

Az új helyszínen, a Kaptár Budapest termében megtartott rendezvény érdekes témákat tartogatott:

  • Pancza Judit, a Clementine szöveganalitikai szakértője gyakorlati példát hozott, melyet az IBM SPSS Modeler segítségével prezentált. A FINA vizes világbajnokság alatt született bejegyzésekben szavak, kifejezések, hashtegek gyakoriságát, a tendencia alakulását vizsgálta – most pedig a meetup résztvevőinek a konkrét folyamatot mutatta be.
    Aki esetleg lemaradt az előadásról, annak ajánljuk figyelmébe a projekt rövid összefoglalóját: http://www.clementine.hu/hirek-2/igy-szurkoltunk-a-vizes-vb-alatt
  • Máté Anna, a Clementine elemzője szintén egy szöveganalitikai projekttel készült, méghozzá a rádiós slágerlisták világából. Kutatásában a dalszövegekből létrehozott adatbázis az SPSS Modeler szoftverben került tisztításra, -rendszerezésre, majd a Text Analytics megoldás segítségével specifikus szótárt készített. Az elemzés végére pedig az is kiderült, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használnak a magyar könnyűzenei élet szereplői a legmenőbb nyári slágerek megalkotásához.
    Érdekel a téma? További információ itt: http://www.clementine.hu/hirek-2/szoveganalitikaval-slagert-lehetseges
  • Molnár Sándor, az Ariosz energia üzletágvezetője egy nemzetközi fogyasztásváltozás-vizsgálat tapasztalatairól számolt be egy okosmérés kutatás bemutatásával. Konzorciumi vezetőként az Ariosz szakemberei a projekt során a fogyasztói szegmentációt végezték el, méghozzá metaklaszterezési eljárással. A cél az volt, hogy azonosítani tudják a tipikus fogyasztói mintázatokat, majd őket perszonalizált kommunikációval érjék el.
  • Szerencsés Tibor, az IPSOS üzletfejlesztési vezetőjeként és tapasztalt kutatóként a piackutatás egészéről, az új trendekről tartott bemutatót, konkrét példákkal színesítve: online eye tracker megoldások, vásárlási élmény a virtuális valóságban.
  • Könyves Tóth Előd, a Clementine szakértője az IBM SPSS Statistics verziófrissítése kapcsán mutatta be annak újdonságait, kifejezetten a bayes-i és hagyományos statisztikai eljárások különbségeire fókuszálva.

A gyakorlati bemutatók már az előadások közben kérdéseket generáltak, majd a hivatalos program végén további érdekes beszélgetésekre került sor. A meetup sorozatunk hamarosan folytatódik, a következő dátumért és további információért érdemes honlapunkat böngészni: clementine.hu/datastream