Telekommunikáció

A folyamatosan megjelenő új technológiák, szolgáltatások és csomagok megtanították a fogyasztókat, hogy mindig a legjobb ajánlatot keressék. Ez kihívás elé állítja a telekommunikációs iparágat: feladata, hogy az ügyfelek számára a megfelelő terméket, szolgáltatást ajánlja, mely hosszú távon elégedettséget vált ki.

De hogyan is határozza meg, hogy az egyes ügyfeleknek mi a legvonzóbb ajánlat? Csak az ár a fontos, vagy vannak más preferenciái is a fogyasztóknak? Az IBM SPSS prediktív elemző eszközei segítenek megválaszolni ezeket a kérdéseket.

CRM

Ügyfél szegmentáció

Az ügyfelek múltbeli ügylet, ügyfél és viselkedési adatai (számlaforgalom, hiteltörlesztés, bankkártya használat, stb.) alapján ügyfélszegmenseket hozunk létre, amely szegmensek - a szegmentáláshoz felhasznált adatok szempontjából - hasonló ügyfeleket tartalmaznak. Segítségével azonosíthatók a fontosabb fogyasztó szegmensek és minták. Az ügyfélprofilok segítségével támogatjuk a stratégiaalkotást, valamint a marketing kampányok kialakítását: egyes fogyasztói szegmenseket más ajánlatokkal, más csatornákon kereshetjük fel, különböző akciókkal, kedvezményekkel fokozhatjuk az ügyfél elégedettséget és a lojalitást.

Az ügyfél szegmensek további elemzések alapjául is szolgálhatnak (ügyfélérték, ügyfélmegtartás, ügyfél-bázis növelés, keresztértékesítés, csalás felderítés).

Elvándorlás előrejelzés

A korábbi ügyfél, ügylet és viselkedési adatok alapján minden ügyfélre megbecsüljük a lemorzsolódás valószínűségét a következő időszakra. A prediktív elemzési megoldások feltárják a lemorzsolódási szokásokat, és alaposabb betekintést biztosítanak a távozások okába. Megfelelő lépések alkalmazásával esetleg megelőzhető az ügyfelek távozása, hűségük erősíthető. A helyes lépés meghatározásában segíthet az ügyfél szegmentáció.

Figyelembe vehetjük az ügyfélértéket is, ezáltal a magas profitot hozó csoportokra koncentrálhatunk.

Az elkészített modellt az adatbányászati módszertanban szokásos eszközökkel (találati mátrix, gain, lift, ROI) validáljuk.

Ügyfélérték számítás

A korábbi ügyfél, ügylet és viselkedési adatok alapján prediktív eljárásokkal osztályozzuk az ügyfeleket azok jövőbeli profitabilitása és lemorzsolódási valószínűsége szerint. Segítségével előre jelezhetjük, mely ügyfelektől mennyi profit várható és egyedi igényekre szabott ügyfélkezelést nyújthatunk. Az egyedi igények meghatározásában az ügyfél szegmentáció nyújt támogatást, így az értékes ügyfelek egyszerűen célozhatók meg olyan marketing-akciókkal, melyek tartós hűséget eredményeznek.

Az elkészített modellt az adatbányászati módszertanban szokásos eszközökkel validáljuk.

Termékek

KERESZTÉRTÉKESÍTÉS

Keresztértékesítés során egy cég már meglévő ügyfeleinek ajánlunk olyan termékeket, amelyekről azt reméljük, hogy az ügyfél a jövőben megvásárolja azokat. Az alkalmazható keresztértékesítési módszertan a rendelkezésre álló adatok típusától, minőségétől függ.

Vásárlói kosárelemzés

A kosárelemzés során a vevők korábbi vásárlási adatai alapján feltárjuk, mely termékeket vásárolják meg egyszerre az ügyfelek. A vásárlói szokások felderítése által a keresztértékesítésen túl támogatást nyújthatnak kifinomultabb marketing akciók megszervezéséhez, vagy az áruház termék-térképének optimalizálásához is.

Kampányoptimalizálás

A kampányoptimalizálás során a vásárlói kosárelemzés vagy co-clustering eredményét, az ügyfelek preferenciáit és korábbi viselkedési adatait használjuk fel a számára aktuális ajánlat és kommunikációs csatorna meghatározására. És ami a legfontosabb, az optimalizálás során folyamatosan figyelemmel kísérjük a korábbi kampányokat az esetleges kiválasztási szabály, csatorna ill. költség összeférhetetlenség elkerülése végett. Ez megteremti a lehetőségét, hogy az egyes ügyfelek a lehetséges legtöbb és legjobb ajánlatot kapják anélkül, hogy túl gyakran zaklatnánk őket, vagy számukra nem kedvező vagy nem megfelelő módon küldött ajánlatot kapnának. Továbbá, az optimalizálással a kampányokban elérhető profit egységes rendszerben számítható, és a lehetőségekhez képest legmagasabb profit érhető el.

Termékek

ONLINE TARTALOMELEMZÉS

A spontán véleménynyilvánítás legfontosabb színterévé vált mára az internet. Az online tartalmak elemzésével vizsgálhatjuk például egy-egy kampány hatását úgy, hogy figyeljük, hogy alakult a vásárlók véleménye, de nyomon követhetjük a piaci trendek változását is, melynek ismeretében fejleszthetjük meglévő termékeinket és szolgáltatásainkat.

Termékek

Szeretne többet tudni? Kérdése van? Keressen minket azonnali kapcsolatfelvételt biztosító űrlapunkon, és mi 1 munkanapon belül válaszolunk! Kattintson ide és kérdezzen!