Termék: IBM SPSS Statistics
Megoldás: CLEMCRM
Iparág: Biztosítás
Ügyfél: Biztosító
Magyarországon több éve jelen lévő, biztosítási termékek közvetítésével foglalkozó, alkuszi tevékenységet folytató piaci szereplő. A cég kiemelt stratégiai célja a lakossági ügyfeleinek növelése, a lakossági biztosítási termékek piacán való térhódítás, a piaci részesedés maximalizálása. Ennek szolgálatában intenzív fejlesztéseket indított a tanácsadói, alkuszi hálózatának bővítésére, minőségi fejlesztésére vonatkozóan.
A lakossági ügyfelekkel közvetlen kapcsolata kerülő tanácsadói, alkuszi tevékenységet folytató munkatársak létszáma megsokszorozódott a hálózatbővítés keretében, ám ez önmagában nem hozta meg a kívánt célt. Az alkuszi hálózatért felelős vezetők szükségesnek érezték, hogy átlátható, részletes képet kapjanak a lakossági ügyfelek elégedettségéről, az alkuszok munkájáról a hatékony és célirányos további fejlesztések, képzések céljából. Az ügyfelektől származó értékes visszajelzések több csatornán érkeztek. A tanácsadó munkatárssal történő személyes találkozást követően papír alapú elégedettségi kérdőív kitöltését kérték az ügyfelektől. Emellett az e-mailcímmel rendelkező ügyfeleket egy web alapú kérdőívvel is megkeresték az ügyfélélmény részleteinek feltérképezése céljából. További információk származtak a hagyományos minőségbiztosítási visszamérésből, aminek keretében szúrópróba szerűen néhány ügyfél visszahívása történt az alkusz felettese által.
Az alkuszi hálózat minőségi fejlesztését megalapozó információk bár rendelkezésre álltak, a különböző csatornákon beérkező, különböző struktúrájú, nagy mennyiségű adat nem egységes formában, nehezen áttekinthető, következtetések levonására alkalmatlan módon volt jelen.
Az ügyfél-elégedettségről különböző csatornákon gyűjtött adatok egységesítése, az újonnan érkező adatok automatikus beépítése az adatvagyonba lehetővé tette a döntéstámogató információk feltárását.
///
TÖBB CSATORNA AUTOMATIKUSAN
Az SPSS Statistics komplex megoldásokat nyújt különböző adatbázisok kezelésére, egységesítésére. A különböző kérdőívekből származó változók kódolásának egységesítése automatizálható, folyamatba foglalható. A döntés-előkészítést megalapozó információk kinyeréséhez a program széles skálán kíván elemzési lehetőségeket, amelyek elérése a könnyen kezelhető vizuális felületen programozási ismeret nélkül kezelhető.
Az elemzésre felkészített, egységes adatbázis létrehozása mellett tanácsadó tevékenységünk kiterjedt az elemzési lehetőségek feltárására, a riportálási folyamatok kidolgozására is.
Vissza