A hazai energiaszolgáltatási szektor legnagyobb, nem állami tulajdonú szereplője.
Üzleti probléma
A hazai fogyasztóvédelmi hatóság a szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszos ügyekben számos esetben ró ki bírságot az érintett vállalatokra. Az E.ON a vonatkozó esetek hátterének feltárása során számos esetben megállapítja, hogy volt előzetes párbeszéd a két fél között, de a kommunikáció feldolgozásának hiányában a következmények mindig meglepetésként hatnak a szervezetre. Miként tudja egy professzionális ügyfélszolgálatot működtető vállalat az ügyfelekkel folytatott kommunikáció elemzésével azonosítani a fogyasztóvédelmi panasszal fenyegető eseteket és megoldásukkal elkerülni a bírságot?
Összegzés
Az E.ON a számára készült pilot megoldással a fogyasztóvédelmi panasszal fenyegető esetek 70%-ra előre jelezhető, melynek segítségével csökkenthető a cégre kirótt pénzbeli büntetések összege.
Megoldás
Az ügyfelek szegmentálásával az egyes csoportokra jellemző kommunikációs fordulatok alapján összeállított prediktív modellek hivatottak előrjelezni, hogy mely esetek kívánnak megkülönböztetett figyelmet.
- Előkészítés
- ügyfélszegmensek kialakítása:
- Egyetemes ügyfelek – általános magán felhasználók
- Versenypiaci ügyfelek – vállalatok
- 1,5 – 2 évnyi, az egyes szegmensekhez köthető írásos vagy hang-alapú ügyfél-kommunikációs adat feldolgozása
- Implementálás
- a strukturált adatokból prediktív modellek felállítása
- ellenőrzés: 2 hónap panaszos eseteinek és a modell által előre jelzett panasszal fenyegető ügyeinek összevetése – 70%-os pontosság
- az elemzésre havi rendszerességgel kerülhet sor