Skip to main content

Rendezvény

sajtó csomag

Töltse le a Clementine bemutatkozó anyagát.

SAJTÓKAPCSOLAT

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel: +36 1 457 0561
Fax: +36 1 457 0562
Cím: 1115 Budapest,
Bartók Béla út 105-113.

Data science a piackutatás területén

Data science a piackutatás területén

2017. szeptember 28.
Szeptember 26-án, kedden 16 órakor folytatódott a „Ha nagy leszek data scientist leszek! De hol?!” meetupsorozatunk, ahol ezúttal kifejezetten a piackutatás területén zajló adatelemzési gyakorlatokba tekinthettünk be.

Az új helyszínen, a Kaptár Budapest termében megtartott rendezvény érdekes témákat tartogatott:

  • Pancza Judit, a Clementine szöveganalitikai szakértője gyakorlati példát hozott, melyet az IBM SPSS Modeler segítségével prezentált. A FINA vizes világbajnokság alatt született bejegyzésekben szavak, kifejezések, hashtegek gyakoriságát, a tendencia alakulását vizsgálta – most pedig a meetup résztvevőinek a konkrét folyamatot mutatta be.
    Aki esetleg lemaradt az előadásról, annak ajánljuk figyelmébe a projekt rövid összefoglalóját  ITT.
  • Máté Anna, a Clementine elemzője szintén egy szöveganalitikai projekttel készült, méghozzá a rádiós slágerlisták világából. Kutatásában a dalszövegekből létrehozott adatbázis az SPSS Modeler szoftverben került tisztításra, -rendszerezésre, majd a Text Analytics megoldás segítségével specifikus szótárt készített. Az elemzés végére pedig az is kiderült, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használnak a magyar könnyűzenei élet szereplői a legmenőbb nyári slágerek megalkotásához.
    Érdekel a téma? További információ ITT.
  • Molnár Sándor, az Ariosz energia üzletágvezetője egy nemzetközi fogyasztásváltozás-vizsgálat tapasztalatairól számolt be egy okosmérés kutatás bemutatásával. Konzorciumi vezetőként az Ariosz szakemberei a projekt során a fogyasztói szegmentációt végezték el, méghozzá metaklaszterezési eljárással. A cél az volt, hogy azonosítani tudják a tipikus fogyasztói mintázatokat, majd őket perszonalizált kommunikációval érjék el.
  • Szerencsés Tibor, az IPSOS üzletfejlesztési vezetőjeként és tapasztalt kutatóként a piackutatás egészéről, az új trendekről tartott bemutatót, konkrét példákkal színesítve: online eye tracker megoldások, vásárlási élmény a virtuális valóságban.
  • Könyves Tóth Előd, a Clementine szakértője az IBM SPSS Statistics verziófrissítése kapcsán mutatta be annak újdonságait, kifejezetten a bayes-i és hagyományos statisztikai eljárások különbségeire fókuszálva.
 
A gyakorlati bemutatók már az előadások közben kérdéseket generáltak, majd a hivatalos program végén további érdekes beszélgetésekre került sor.  A meetup sorozatunk hamarosan folytatódik, a következő dátumért és további információért érdemes honlapunkat böngészni ITT