sajtó csomag
Töltse le a Clementine bemutatkozó anyagát.
SAJTÓKAPCSOLAT
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel: +36 1 457 0561
Fax: +36 1 457 0562
Cím: 1115 Budapest,
Bartók Béla út 105-113.
Tel: +36 1 457 0561
Fax: +36 1 457 0562
Cím: 1115 Budapest,
Bartók Béla út 105-113.
Data science a piackutatás területén
Data science a piackutatás területén
2017. szeptember 28.
Szeptember 26-án, kedden 16 órakor folytatódott a „Ha nagy leszek data scientist leszek! De hol?!” meetupsorozatunk, ahol ezúttal kifejezetten a piackutatás területén zajló adatelemzési gyakorlatokba tekinthettünk be.
Az új helyszínen, a Kaptár Budapest termében megtartott rendezvény érdekes témákat tartogatott:
- Pancza Judit, a Clementine szöveganalitikai szakértője gyakorlati példát hozott, melyet az IBM SPSS Modeler segítségével prezentált. A FINA vizes világbajnokság alatt született bejegyzésekben szavak, kifejezések, hashtegek gyakoriságát, a tendencia alakulását vizsgálta – most pedig a meetup résztvevőinek a konkrét folyamatot mutatta be.
Aki esetleg lemaradt az előadásról, annak ajánljuk figyelmébe a projekt rövid összefoglalóját ITT. - Máté Anna, a Clementine elemzője szintén egy szöveganalitikai projekttel készült, méghozzá a rádiós slágerlisták világából. Kutatásában a dalszövegekből létrehozott adatbázis az SPSS Modeler szoftverben került tisztításra, -rendszerezésre, majd a Text Analytics megoldás segítségével specifikus szótárt készített. Az elemzés végére pedig az is kiderült, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használnak a magyar könnyűzenei élet szereplői a legmenőbb nyári slágerek megalkotásához.
Érdekel a téma? További információ ITT. - Molnár Sándor, az Ariosz energia üzletágvezetője egy nemzetközi fogyasztásváltozás-vizsgálat tapasztalatairól számolt be egy okosmérés kutatás bemutatásával. Konzorciumi vezetőként az Ariosz szakemberei a projekt során a fogyasztói szegmentációt végezték el, méghozzá metaklaszterezési eljárással. A cél az volt, hogy azonosítani tudják a tipikus fogyasztói mintázatokat, majd őket perszonalizált kommunikációval érjék el.
- Szerencsés Tibor, az IPSOS üzletfejlesztési vezetőjeként és tapasztalt kutatóként a piackutatás egészéről, az új trendekről tartott bemutatót, konkrét példákkal színesítve: online eye tracker megoldások, vásárlási élmény a virtuális valóságban.
- Könyves Tóth Előd, a Clementine szakértője az IBM SPSS Statistics verziófrissítése kapcsán mutatta be annak újdonságait, kifejezetten a bayes-i és hagyományos statisztikai eljárások különbségeire fókuszálva.
A gyakorlati bemutatók már az előadások közben kérdéseket generáltak, majd a hivatalos program végén további érdekes beszélgetésekre került sor. A meetup sorozatunk hamarosan folytatódik, a következő dátumért és további információért érdemes honlapunkat böngészni ITT.
-
Milyen egy data scientist munkája a pénzügyi szektorban?
-
Hálózatelemzési kitekintés, trendek és a világ 2024-ben