sajtó csomag
SAJTÓKAPCSOLAT
Tel: +36 1 457 0561
Fax: +36 1 457 0562
Cím: 1115 Budapest,
Bartók Béla út 105-113.
dataSTREAM meetup a beszédanalitika területén
dataSTREAM meetup a beszédanalitika területén
Február 27-én, kedden délután 15 órakor folytatódik meetupsorozatunk, melyben ezúttal a data science speciális területei: a beszédtechnológia és beszédanalitika lesz a téma.
Az előző évben sikerrel vettük sorra az egyes szektorokban rejlő adatelemzési lehetőségeket, trendeket - méghozzá neves előadók, gyakorlati szakemberek segítségével. A megismert best practice-ek, iparági megoldások rengeteg, a data science iránt nyitott érdeklődőt vonzottak, így nem volt kérdés a folytatás.
Tavaszi meetup sorozatunk középpontjában a nem strukturált adatok állnak: hang, szöveg, kép, videó, azaz minden, amit hagyományos adatbányászati eszközökkel nem tudunk feldolgozni.
Az idei első meetup témája a beszédtechnológia, a beszédanalitika.
A beszédtechnológia ugyanis egyre inkább része a mindennapjainknak: diktálunk a telefonunknak, beszélünk az autónkhoz, elemzik a call centeres beszélgetéseinket, gépi hang fogad minket a vasútállomásokon, és még sorolhatnánk.
Előadások:
- Gépi beszédfelismerés – Fegyó Tibor, SpeechTex
A gépi beszédfelismerés használhatósága és ezzel együtt a használata folyamatos mértékben nő, de várhatóan messze van még az pont, mikor azt mondhatjuk, hogy megoldottuk a feladatot.
Az előadásban olyan kérdésekre próbálok választ adni, hogy mitől lesz hatékony egy beszédfelismerő rendszer; milyen esetekben lehet és érdemes a nemzetközi piacon is elérhető megoldásoknak alternatívát nyújtani; milyen kihívásokkal kell megbirkózni új területeken történő bevezetéshez. - Beszédanalitika, azaz gépi beszédfelismerés kimenetének szöveganalitikai elemzése és felhasználása – Kovács-Ördög Zita, Clementine
Az ügyfélszolgálatok napi több száz órás beszélgetései igazi információs aranybányát jelentenek az elemzőknek. De mik is pontosan ezek az értékes információk? Milyen vállalati területeken hasznosítható ez a tudás? És egyáltalán hogyan fogjunk hozzá a feldolgozáshoz, ha hatékonyan szeretnénk mindezt csinálni? Az előadás többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ. Megnézzük mi történik a hívással azt követően, hogy tárcsázzuk az ügyfélszolgálat telefonszámát, illetve, hogy ez a folyamat hogyan modernizálható hang és szöveganalitikai megoldások segítségével. Szó lesz hangvezérelt IVR-ról, call center asszisztens megoldásról, automatikus quality control rendszerről, és persze arról is, hogy mindezek miért hasznosak. - Prozódiai Oktatóprogram – Sztahó Dávid, BME TMIT
A természetes beszédkommunikációhoz hozzátartozik a helyes prozódia. A Prozódiai Oktatóprogram olyan audió-vizuális CAPT szoftver, amely a hallássérültek, kochleáris implantáltak vagy valamilyen beszéd rendellenességben szenvedő gyermekek beszédtanulásában valamint nyelvtanulásban nyújthat segítséget a prozódia helyes elsajátításához vizuális és hallási visszacsatolással. Az előadás során a közönség megismerheti a szoftver funkcionalitását, annak elvégzett hatástanulmányát nagyothalló gyermekeknél, valamint a web-es implementációjának prototípusát.
A rendezvény ingyenes.
Jelentkezni lehet e-mail-ben a
-
conTEXT 2017 - Sokszínű adatok
-
Hálózatelemzési kitekintés, trendek és a világ 2024-ben