A CLEMVOICE for Surveys egy komplex megoldás, amely a legjobb magyar nyelvű hangfeldolgozó, szöveganalitikai és adatbányászati technológiákat egyesíti, így képes a telefonos közvéleménykutatások tartalmának feldolgozására és gépi értelmezésére.
Protokoll követése, figyelése
A beszélgetések során a kérdezőknek előre meghatározott protokollt kell követni: megfelelően beköszönni, rákérdezni az időpont alkalmasságára, megfogalmazni az adatfelvétel célját, elmondani a mennyit időt vesz igénybe a beszélgetés, a megfelelő sorrendben és minőségben feltenni a kérdéseket, majd lezárni a beszélgetést. Ezek betartásának figyelése eddig nem valósulhatott meg, a CLEMVOICE technológia révén azonban minden egyes beszélgetésben azonosítható ezek előfordulása.
Nyitott kérdésekre adott válaszok gépi leiratozása
Nyitott kérdések esetén a kérdezőknek közvetlenül a számítógépbe kell gépeli szó szerint az adott válaszokat. Ez sok időt vesz igénybe és odafigyelést igényel, a CLEMVOICE megoldás azonban automatikusan elvégzi a kérdező helyett, hiszen a válaszadó fél mondandójából is szó szerinti leiratot készít.
Beszédsebesség vizsgálat
A kérdező beszédsebessége nagyon fontos mind a felvezetésnél, mind a kérdések feltevése során, hiszen elengedhetetlen, hogy a válaszadó teljesen megértse és értelmezni tudja az elhangzottakat, ami alapján majd döntést hozhat és releváns választ adhat. Így például a következő szempontokat vizsgáljuk:
- átlagos beszédtempó a teljes beszélgetésben
- szavak kiejtésének sebessége
Folyamatos monitoring és minőségbiztosítás
A technológia révén minden beszélgetés egyenként értékelhető protokolltartás, beszédsebesség és a stílusjellemzők szempontjából, vagyis a kérdezők teljesítménye is monitorozhatóvá válik havi, heti, de akár napi szinten:
- Kérdezők teljesítménye (egymáshoz képest) minőségbiztosítási szempontok alapján.
- Azonosíthatók az átlagon alul teljesítő kérdezők, így a szükséges oktatások tervezhetők.
- Havi, heti riportok révén mérhetővé válik az oktatások hatása, az egyes kérdezők fejlődése.
Stílus elemzés, optimális hívásprofil
A sikeres adatfelvétel számos tényezőtől függhet, melyek között vannak verbális és non-verbális jellemzők is. A CLEMVOICE technológia révén számos ilyen jellemző válik folyamatosan monitorozhatóvá, elemezhetővé:
- Kérdező szóhasználata, szókincse
- Kialakult szkriptek vizsgálata: vannak-e kérdezőnként megkülönböztethető szófordulatok, tipikus mondatok.
- Kérdések használata, típusai és aránya a beszélgetésben
- Egymásra beszélés aránya: mennyire jellemző egy beszélgetésben az egymás szavába vágás
- Válaszadó, kérdezőbeszédjének időtartam-elemzése