CLEMSTAT
Statisztikai eszköztár, mely az adatelemzés minden lépésében hatékonytámogatást nyújt az adatelőkészítéstől az adatmanipuláción át a modellezésig.
A CLEMSTAT megoldás egy statisztikai eszköztár, iparág-specifikus syntax
és macro készletekkel kiegészítve, melyek lehetővé teszik speciális
iparági elemzések elvégzését piackutatási és tudományos területeken,
valamint a pénzügyi, telekommunikációs és kormányzati szektor számára
is. A CLEMSTAT a beépített esettanulmányok és a 'Statistics Coach' révén
az adatelemzés minden lépésében hatékony támogatást nyújt az
adatelőkészítéstől az adatmanipuláción át a modellezésig.
A CLEMSTAT az IBM SPSS Statistics alábbi moduljainak igény szerinti kombinációját tartalmazza:
- SPSS Statistics Base
- Regression: segítségével sokkal pontosabb prediktív modellek
készíthetők, amelyek meghaladják a hagyományos lineáris regressziós
közelítéseket
- Advanced Statistics: a modullal komplex összefüggések vizsgálhatók hatékony többváltozós technikák használatával
- Decision Trees: szemléletes klasszifikáció, döntési fák az egyedi
alcsoportok meghatározására és az adatokban rejlő összefüggések
felderítésére
- Custom Tables: eredmények megjelenítése prezentációra kész táblázatos
formában felhasználóbarát felhasználói felület segítségével
- Exact Tests: pontosabb elemzések kis mintákon és ritka előfordulások vizsgálata nagy adatbázisokban
- Categories: ismeretlen kapcsolatok felderítése kategorikus adatok között
hatékony skálázási és dimenziószám csökkentési technikákkal
- Forcasting: előrejelzések historikus adatok elemzésével, modellezéssel és hatékony idősor elemzési technikák használatával
- Conjoint: fogyasztói preferenciák elemzése a hatásosabb termékfejlesztés érdekében
- Missing Values: hiányzó adat problémák megoldása a helyzet gyors
diagnosztizálásával, és annak megfelelő adatkezeléssel a megalapozottabb
eredmények érdekében
- Data Preparation: könnyű, automatizált adatérvényesítés az élőmunka
igényes kézi ellenőrzés helyett a pontosabb eredmények eléréséhez
- Complex Samples: nem-véletlen felmérések tervezése, elemzése, és az alapsokaság hatékony és pontos tanulmányozása
- Direct Marketing: olyan eszközöket tartalmaz, amelyek a vevők,
ügyfeladatok szofisztikált elemzéséhez szükségesek, például RFM
analízis, szegmentáció, profilalkotás.
- Bootstrapping: segít csökkenteni a kiugró értékek és anomáliák okozta
hatásokat, melyek rontanák az elemzések pontosságát, alkalmazhatóságát.
- Neural Networks: nem-lineáris modellezési folyamatokat tesz lehetővé,
így az eddigieknél komplexebb adatkapcsolatok vizsgálhatók.